Tips voor het aanpassen van het imago van je bedrijf 

Het veranderen van het imago van je bedrijf kan veel tijd kosten. Er zijn namelijk verschillende stappen die je moet ondernemen. In dit artikel lees je tips hoe je het imago van jouw bedrijf kan veranderen. 

Verander je logo 

Het logo van je bedrijf is het eerste wat een klant ziet. Door je logo te veranderen verander je meteen de eerste indruk van een klant. Bovendien kan dit helpen om de connectie met de oude imago minder sterk te maken. Het beste is om je imago te laten maken door een ervaren vormgever. Bespreek met hen wat voor imago je nastreeft. Zo kan de vormgever goed het ontwerp hierop aanpassen. 

Pas je website aan 

Je website moet worden aangepast naar wat je wilt uitdragen. Ook de logo’s moeten worden aangepast op de website. Het aanpassen van je website en de web hosting kan je onder andere laten regelen via www.cloud86.nl. Het is belangrijk dat je aangepaste website zo snel mogelijk online is. Zorg er ook voor dat het gebruiksvriendelijk is en een goed design heeft. Bij Cloud86 kan je ook andere zaken uitbesteden zoals E-commerce en Digital Marketing. Zo kan je meer tijd besteden aan andere zaken. 

Maak gebruik van influencers 

Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van influencers bij het maken van reclame voor bedrijven. Hierdoor kan je gericht bepaalde doelgroepen aanspreken. Hiervoor is het wel belangrijk om te kiezen voor een influencer die goed past bij je bedrijf. Houd er ook rekening mee dat als de influencer iets negatiefs doet, dat dit ook negatief kan zijn voor je bedrijf. Doe daarom goed onderzoek aan de desbetreffende influencer en schat de risico’s in. Maak ook duidelijke afspraken met de influencer.  

Keuze qua samenwerkingen 

Zorg ervoor dat je samenwerkingen aangaat met partners en andere bedrijven die passen bij het imago dat je nastreeft. Wil je bijvoorbeeld dat je klant jouw bedrijf duurzaam vindt? Ga dan alleen samenwerkingen aan met andere duurzame organisaties en bedrijven. Bij elke keuze die je maakt moet je goed jouw doel in ogen houden. Het veranderen van een imago kan erg lastig zijn. Fouten worden hierbij minder goed geaccepteerd dan als je net een bedrijf start. 

Heeft je bedrijf een erg negatief imago? Dan kan het soms verstandiger zijn om verder te gaan onder een andere bedrijfsnaam. Dit is dan efficiënter dan veel tijd te besteden aan het verbeteren van het imago.