Nieuwe mogelijkheden van reclame maken: zo doe je dat

We kennen allemaal de traditionele vormen van reclame maken en de kans is groot dat we ze zo vaak gezien hebben, dat we ze eigenlijk gewoon niet meer zien. Hoeveel mensen gooien de stapels reclamefolders die ze wekelijks krijgen ongelezen weg? Zie je die poster in dat bushokje nou eigenlijk wel écht? ZetaDisplay denkt aan nieuwe mogelijkheden om reclame te maken en wij leggen uit hoe je dat nou doet. Welke opties zijn er, waar moet je rekening mee houden, wat is belangrijk? Lees verder om hier meer over te leren.

Welke opties zijn er?

Een goede optie om af te stappen van de traditionele vormen van reclame en je berichten meer toe te passen op de doelgroep is een narrowcasting scherm. We zijn allemaal wel bekend met broadcasting, letterlijk gezegd breed uitzenden. Hiermee bereik je dan ook een brede doelgroep, dat kan fijn zijn maar is meestal eigenlijk niet de bedoeling en ook niet nodig. Met narrowcasting richt je je juist op een specifieke, smallere (narrow) doelgroep, die zich vaak op een specifieke locatie bevinden. Denk aan medewerkers van een bedrijf of bezoekers van een evenement. Met narrowcasting bereik je precies wie je wil bereiken.

Ga voor groot, groter, grootst

 Een andere moderne optie is de led wall, die op allerlei mogelijke manieren ingezet kan worden in vele formaten. Denk hierbij zowel aan locaties binnen als buiten en van klein naar groot, groter, grootst. Om een led wall kun je letterlijk niet heen. Deze walls zijn energiezuinig en hebben een lange levensduur, belangrijk in deze tijd van duurzame keuzes maken. Een led wall is bovendien perfect geschikt voor wat we infotainment noemen, een vorm van entertainment die tegelijkertijd informerend is, of als je het andersom wil bekijken, een manier van informatievoorziening die ook gelijk voor vermaak zorgt. Win/win!